چهارشنبه 13 تیر 1403
دانشگاه علوم پزشکی همدان
  • تاریخ انتشار : 1402/09/22 - 06:37
  • تعداد بازدید : 128
  • تعداد بازدیدکنندگان خبر : 121
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه

نمایه شدن مجله دانشکده دندانپزشکی در پایگاه استنادی Scopus

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان از نمایه شدن مجله دانشکده دندانپزشکی در پایگاه استنادی Scopus خبر داد.

دکتر محمدمهدی مجذوبی رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان در افتتاحیه اعتباربخشی بیرونی دانشکده دندانپزشکی که با حضور ارزیابان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار کرد: نگاه ما به اعتباربخشی امری مبارک و محرک است و حرکت روبه جلو و پرشتابی برای دانشگاه رقم می‌زند بر این اساس، رویکرد ما این بوده که منتظر اعتباربخشی بیرونی نباشیم و از درون مجموعه نیز ارزیابی و اعتباربخشی انجام شود.

وی با بیان اینکه ارزیابی داخلی در مجموعه هر ۶ ماه یک‌بار در دستور کار قرار دارد گفت: دندانپزشکی از دانشکده‌های خوب دانشگاه است و نگاه مثبتی به این مجموعه وجود دارد البته با برخورداری از حدود ۶۰ نفر استاد و ۸۰ دانشجوی تخصصی با مشکل کمبود فضای فیزیکی مواجه است که در این خصوص، پروپوزال توسعه فضا آماده شده و تلاش می‌کنیم نسبت یونیت به دانشجو نیز بهتر شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان تشریح کرد: طی روزهای اخیر، طی رایزنی‌های صورت گرفته تعدادی از پروژه‌های دانشگاه از جمله پروژه ساختمان غذا و دارو به قرارگاه امام حسن(ع) واگذار خواهد شد و به زودی پذیرش بیمار در بیمارستان اکباتان که یکی از بزرگترین پروژه‌های بهداشتی درمانی استان است آغاز می‌شود و با حضور رییس جهمور به افتتاح خواهد رسید.

وی عنوان کرد: ۲۸۰۰ تخت خوابگاه در دولت سیزدهم افتتاح شده که ۸۰۰ مورد آن مربوط به دانشگاه علوم‌پزشکی همدان است و در راستای توسعه فضای فیزیکی و رفاهی دانشگاه، سلف سرویس دانشجویی با به‌روزترین و مدرنترین تجهیزات بازسازی و توسعه داده شده و ارائه خدمت می‌نماید.  

دکتر مجذوبی بیمارستان پورسینا از ظرفیت‌های مهم آموزشی و ارائه خدمت در حوزه دندانپزشکی دانست و افزود: در حوزه بین‌المللی‌سازی هم اقدامات خوبی انجام شده و امیدوار هستیم در راستای تبادل تجارب و دانش گام‌های بلندی در این حوزه برداشته شود.

وی همچنین به راه‌اندازی پارک علم و فناوری حوزه سلامت اشاره و اظهار کرد: ده شرکت دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری حوزه سلامت، مستقر شده‌اند و اقدامات مهمی در ایجاد ارتباط مؤثر بین دانشگاه و حوزه صنعت صورت گرفته است.

** نمایه شدن مجله دانشکده دندانپزشکی در پایگاه استنادی Scopus

دکتر حسین عمادممتاز معاون آموزشی دانشگاه نیز در این جلسه با بیان اینکه از منظر آموزشی، دندانپزشکی دانشگاه از دانشکده‌های فعال و پرکار است گفت: اساتید علاقمند و پرانگیزه این دانشکده مشغول آموزش هستند و برون‌ده آموزشی قابل قبولی از این مجموعه ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در پذیرش رشته‌های تخصصی در دانشکده تلاش خوبی صورت گرفته است تبیین کرد: امکانات مطلوبی در این دانشکده مستقر است و فراگیران این دانشکده کمترین خلأ و کمبود را دارند.

معاون آموزشی دانشگاه مهمترین چالش‌ را در بین اعضای هیأت علمی، خروج از شرایط تمام وقتی و جایگزینی اساتید برشمرد و افزود: ده رشته دستیاری در دانشکده داریم و نسبت هیأت علمی به دانشجو نسبت مطلوبی است بر این اساس، دورنما و افق دانشکده را مطلوب و مثبت ارزیابی می‌کنیم.

دکتر یارمحمدی رییس دانشکده دندانپزشکی نیز در این جلسه به استقرار دو مرکز تحقیقات در این دانشکده اشاره و اظهار کرد: در این دانشکده از سایت لیزر برخوردار هستیم و در زمینه پرونده‌های الکترونیکی و تصاویر رادیوگرافی گام‌های بلند و مهمی بر محور «دیجیتالی کردن» برداشته شده و در زمینه درمان هم با این رویکرد، اسکنرها، پرینتر سه بعدی و سایر تجهیزات پروتز هم به نحو مطلوب دیجیتالی شده‌اند.

وی با اشاره به تلاش علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان اظهار کرد: با مجموع این اقدامات، مجله دانشکده دندانپزشکی در پایگاه اسکوپوس نمایه شده و موفق شدیم دستاوردها را بیش از پیش به نمایش بگذاریم.

دکتر ساره فرهادی سرگروه تیم ارزیاب وزارت بهداشت در این نشست از استقبال گرم دانشگاه علوم پزشکی همدان از موضوع اعتبارسنجی و حضور ارزیابان قدردانی و اظهار کرد: ما طی دو روز برای انتقال تجربه در خدمت همکاران و اساتید هستیم و خود را از اعضای خانواده دندانپزشکی کشور می‌دانیم.

وی با تأکید بر اینکه اعتباربخشی امری پسندیده‌ و مقبول در مسیر رشد و توسعه است بیان کرد: امید است نتیجه دستاوردها به شایستگی به وزارت بهداشت به نحو شایسته منتقل شود.

دکتر فرهادی از حضور و همراهی مدیران و هیأت رییسه دانشگاه در آغاز اعتباربخشی قدردانی کرد و افزود: ما سنجه‌های مورد نظر را بررسی می‌کنیم و در تلاش هستیم انتقال تجارب باعث پیشرفت دو سویه در خانواده دندانپزشکی کشور شود.

  • گروه خبری : اخبار دانشکده
  • کد خبر : 133856
کلمات کلیدی

تصاویر